Apresiasi

Memandu dalam kegelapan malam. Berperang dengan kesilauan lampu dari depan, kiri dan kanan.

Ah! Teruji keupayaan mata aku. Dulu orang suruh makan lobak merah banyak tak nak dengar.

Okay tak, sebenarnya aku malas nak pakai cermin mata. Rasa kurang cool. Tapi sebenarnya bila pakai cermin mata secara tiba-tiba kau akan nampak genius. Nampak jelah. Ah. Abaikan.

Tiba-tiba orang di sebelah aku bersuara,

"Thanks Madi"

Aku terkedu. Nak pandang muka dia waktu itu memang tak bijak. Ingat tak aku sedang memandu dalam gelap masa tu? Paling bijak, aku cuba fokus ke arah pemanduan.

"Hmm?"

"For being my friend"

"Huh?"

Aku terkedu lagi sekali. Tak pernah dalam seumur hidup aku, kawan yang aku baru kenal sebulan lebih, dah keep on thank me for being their friend.

Sebab aku rasa aku tak deserve pun penghargaan sebegitu rupa. I'm not that good enough to be a really good friend in fact.

No comments: